lördag 21 oktober 2017

Det allra svåraste svåra

Det jag enbart nämnt här tidigare i vaga ordalag har nu kommit väldigt nära. Vi har vetat i över ett år men det gör det inte mindre svårt; mina bonusbarns mamma är döende i cancer. Hon är lika gammal som jag och med tanke på hennes två elvaåriga killar som jag bor med, och som snart kommer förlora den viktigaste personen i sitt liv, så känns allt fruktansvärt orättvist. Deras pappa och jag försöker vilt att reparera det vi kan men det är sannerligen en kamp mot väderkvarnar. Varannan vecka har blivit varje vecka och plötsligt äter vi chokladtårta och hyr Fantastic Beasts and Where to Find Them en måndagskväll, bara för att alternativet, att inte göra det, kändes outhärdligt. All bets are off, liksom. Vi har bokat av allt som var inplanerat och har gått i ide, väntar på det vi inte vill ska hända. Men än så länge läser jag, för jag vet inte hur jag ska överleva utan böckerna. Fast om jag försvinner härifrån en period så vet ni varför.


Ett foto från förra sommaren, när vi var på London Zoo och tittade på platsen där en av de berömda scenerna i första Harry Potter-filmen spelades in.

4 kommentarer:

  1. *Styrkekramar*
    Jag tycker att ni är fantastiska som äter tårta och hyr film på en måndag, enbart för att. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns, men behöver ni sådana dagar så tycker jag att det är helt rätt att ha sådana dagar! Kämpa på och ta en paus om du vill det, vi finns här när du kommer tillbaka! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det är faktiskt väldigt skönt att veta att allt finns kvar här när jag är på banan igen.

      Radera
  2. Vilken hemsk situation :( Då gör ni helt rätt i att ha speciella dagar mitt i veckan bara för att! Tänker på er <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att göra sådana saker mitt i vardagen hjälper faktiskt! Tack så mycket för dina fina ord.

      Radera